3 Tips Mudah Untuk Urusan Attention Deficit Hyperactivity Disorder Adult (ADHD)

3 Tips Mudah Untuk Urusan Attention Deficit Hyperactivity Disorder Adult (ADHD)

Urusan Dewasa Attention Deficit Hyperactivity Disorder boleh menjadi Lelaki usaha sepenuh masa jika anda telah menanggung kesan teruk penyakit ini biasa. Terdapat beberapa cara untuk menguruskan ADHD dan saya akan memberikan anda beberapa hari ini, diikuti oleh lebih pada ayat tandatangan saya di bahagian bawah artikel ini.

3 Cara Mengurus ADHD:

Menghapuskan TV, Radio, bunyi Luar. Salah satu masalah yang paling besar adalah bahawa orang dengan ADHD cenderung untuk mengelilingi diri mereka dalam kepompong bunyi. Saya tahu, saya mempunyai ADHD dan saya digunakan untuk melakukan ini sentiasa. Saya rasa - minda saya sentiasa melompat di sekeliling dari pemikiran kepada pemikiran anyway, mengapa tidak memberi saya sesuatu untuk memberi tumpuan kepada - jadi saya akan mempunyai TV, radio, dan internet pada masa yang sama. Menghilangkan mereka gangguan dan menumpukan kepada apa yang anda lakukan. Melatih diri untuk memberi tumpuan kepada satu tugas - ia membantu, dan memerlukan usaha seperti apa-apa lagi - tetapi memberi diri anda satu permulaan kepala dalam menguruskan ADHD anda dengan menghapuskan bunyi luaran.
Pernafasan dikawal. Pendek meditasi anda boleh memberi tumpuan kepada nafas anda beberapa kali dan ini akan melambatkan fikiran anda ke bawah sedikit. Cubalah selama 5 saat pertama untuk melihat bagaimana anda lakukan. Kemudian cuba 10 saat. Adakah ia berulang kali sepanjang hari untuk beberapa saat dan anda akan melihat peningkatan dalam keupayaan anda untuk memberi tumpuan semasa latihan pernafasan anda dan juga untuk beberapa lama selepas itu. Jika anda akan mempertimbangkan program meditasi, terdapat pautan di bawah untuk artikel yang lain saya telah menulis bahawa termasuk maklumat mengenai meditasi dan ADHD serta e-book meditasi percuma anda boleh memuat turun hari ini.
Bergerak. Menggerakkan badan anda untuk membantu anda fokus. Kajian menunjukkan bahawa orang yang mempunyai ADHD boleh memberi tumpuan lebih sedikit apabila badan mereka bergerak. Jika kaki anda adalah berjabat, jari anda cuba memikat, atau anda goyang depan dan ke belakang di kerusi anda - anda mungkin dapat lebih fokus. Cuba ia!
Seperti yang saya katakan pada awal artikel ini, menguruskan ADHD boleh menjadi satu usaha sepenuh masa dan yang agak tertekan pada itu. Ambil kesempatan daripada semua maklumat yang percuma anda boleh mencari di subjek dan mendapatkan diri anda atau orang tersayang anda bantuan yang diperlukan untuk melawan gangguan terlalu umum ini.

Tidak ada komentar:

Poskan Komentar